VĚDOMÝ JEZDEC (KOŇÁK) 

Někdo může mít pocit, že první na kom by se mělo pracovat je kůň, ale hledejme ještě trochu někde jinde.
Když se nedáme předem dohromady my, brzy se objeví důvod přestat.
Aby se v našem životě něco změnilo k lepšímu, je potřeba něco změnit - k lepšímu.
Tato cesta je pro všechny, kteří jsou ochotni vystoupit ze své komfortní zóny, do zóny růstu a tak začít tvořit a něco měnit.
Kdo se chce něco přiučit, budete mít zde nějaké typy a inspiraci.

Často sami sobě vytváříme tlaky - obavy ze selhán, úrazu, ostudy, výčitek, neúspěchu, aby se to opravdu povedlo, chybného rozhodnutí atd.... tento tlak nám přináší v různé míře stres a ten pak přináší přesně to co nechceme - zbrklost, chyby, neúspěch, smutek, selhání, úrazy,... Příčinou mohou být negativní postoje - tedy to, jak o sobě a dané situaci přemýšlíme na hlubší úrovni než jsme si schopni zvědomit a vidět. Proto se nám nedaří situaci řešit, jelikož není v našich možnostech mít nad tímto postojem nadhled.
Přicházejí tedy na řadu často podvědomé reakce, které vznikly už kdysi dávno, aby jsme přežili - ÚTĚK, ÚTOK a ZAMRZNUTÍ. Tyto reakce se dají vysvětlit i na chemické úrovni (adrenalin, kortizol, ...), ale to mě osobně nezajímá tak moc, jako spíš co s tím.
Nicméně zde v úplném začátku sáhneme po pomocné berličce a než budeme vše zvládat sami hravě, podpoříme naše tělo zevnitř. 
Jak? Stejně jak nám adrenalin a kortizol "škodí" tak dopamin a serotonin nám naopak pomáhají k pozitivnímu, kreativnímu, tvůrčímu a sebevědomému nastavení.
L-Tryptofan totiž funguje jako prekurzor pro různé neurotransmitery. To znamená, že L-Tryptofan je základním a výchozím kamenem pro serotonin – hormon „dobré nálady“, melatonin – hormon odpovědný za kvalitní spánek a vitamin B3 zvaný niacin – důležitý pro správnou funkci nervové soustavy.
Pokud bychom to tedy shrnuli, bez dostatečného přísunu L-Tryptofanu nemůžeme mít dostatečné množství serotoninu a melatoninu.

Jak na to? Můžeme do jídelníčku zařadit jednak výživové doplňky a ještě lépe: banány, mandle, jablka, vodní meloun, jogurty, fazole, vejce, třešně, ananas, tofu, ořechy a semínka, květák, avokádo, sýry, listovou zeleninu, brokolici, zelí a celozrnné výrobky. Pít ideálně zelený a černý čaj. 
Tímto své tělo v prvním kroku nahodíme alespoň pomocí vnějších zdrojů, abychom měli dost sil na mentální a fyzickou práci na sobě.

Můj typ:
Rozhodla jsem se navštívit i fyzioterapeuta a dát dohromady i své tělo, napravit tak bolesti, křivosti,... abych si je dál neprohlubovala a nebyly mi na cestě překážkou.